Aarhus Universitetsforlag
Cover

"Det bedste Københavns Kommune har foretaget sig hidtil"

Beskrivelse og evaluering af sproggruppeforsøg i skoledistrikterne 6 og 12 i Københavns Kommunes Skolevæsen 1996-99

En del af fagområderne og


Udsolgt fra forlaget

{{variant.title}} : {{variant.variants[0].price.withVatFormatted}} {{variant.price.withVatFormatted}}
{{variant.title}} {{item.title}} {{item.price.withVatFormatted}}

234 sider Illustreret i s/h
Paperback
ISBN 87 8829 569 9

Af
, og


Del:

Mere om bogen

Om bogen

I skoleårene 1996 til 1999 gennemførte Københavns Kommune et stort anlagt pædagogisk udviklingsarbejde med indskoling af tosprogede elever i børnehaveklasser, 1. klasser og 2. klasser.

Det foregik og foregår på en række skoler på Ydre Nørrebro og i Nordvest-området. Udviklingsarbejdet adskiller sig fra tidligere måder at tilrettelægge indskolingen på ved at tage udgangspunkt i elevernes modersmål. Eleverne er blevet grupperet efter modersmål, sådan at hver klasse havde elever med samme mindretalssprog som modersmål sammen med et antal elever med dansk som modersmål.

Denne bog er en beskrivelse og en vurdering af udviklingsarbejdet. Konklusionen går meget kort fortalt ud på, at der er sket to udviklinger. Sproggruppeforsøget har generelt været medvirkende til en forbedret stemning og mere udbredt optimisme i forhold til arbejdet med de tosprogede elever på de københavnske skoler. Forsøget har specielt medført en klar forbedring af forholdene for de tosprogede elever.

Tilføjet til kurven

Gå til kassen